Afirmacje – slajdy dźwiękowe (Transerfing Rzeczywistości)

Afirmacje, slajdy dźwiękowe w Transerfingu. Jakie powinny być afirmacje wg Vadima Zelanda.

O afirmacjach w Transerfingu wspominałem już przy okazji wpisu „Wizualizacja, afirmacja, slajd„. Tutaj cytat z książki, który w dużym stopniu rozjaśni to, co było wcześniej napisane.

O afirmacjach Vadim Zeland pisze tak:

Slajdy dźwiękowe

Każdego człowieka, w zależności od rodzaju percepcji, można zaliczyć do jednego z trzech typów: wizualnego, kinestetycznego i audialnego. Jedni lepiej operują obrazami, inni są bardziej wrażliwi na odczucia, trzecia grupa jest szczególnie czuła na dźwięki. Dotychczas mówiliśmy o slajdach zawierających obrazy wizualne i emocjonalne, które są najbardziej preferowane. W pewnych praktykach duchowego samodoskonalenia wykorzystuje się techniki afirmacji. Człowiek w myślach wykonuje wielokrotne powtórzenia zorientowane na określony cel. Na przykład taka afirmacja: „Cieszę się świetnym zdrowiem, potężną energią i komfortem duchowym. Jestem spokojny i pewny siebie”. Wielokrotne powtarzanie głośno lub po cichu podobnych zdań najbardziej odpowiada ludziom typu audialnego. Ale ponieważ nie występują czyste typy, afirmację z powodzeniem może wykorzystywać każdy.

Afirmacja działa tak samo, jak slajdy, lecz trzeba ją stosować, biorąc pod uwagę różnice języków duszy i umysłu. Po pierwsze, dusza nie rozumie słów. Jeżeli będziesz bezmyślnie coś powtarzać – nic to nie da. Dusza rozumie tylko niewerbalne myśli i uczucia. Słowa mogą w jakimś stopniu modelować myśli i uczucia, lecz to już nie to, bo mowa jest wtórna. Znacznie skuteczniej jest raz poczuć, niż tysiąc razy powtórzyć jakieś słowa. Dlatego trzeba dążyć do jednoczesnego przeżywania tego, co powtarzasz.

Po drugie, pojedyncza afirmacja powinna być ściśle ukierunkowana. Nie warto łączyć razem kilku celów. Na przykład przytoczona wyżej afirmacja posiada pozornie poprawną treść. Jest tam wszystko, czego trzeba. Ale powtarzając taką afirmację, nie będziesz w stanie wywołać u siebie całego kompleksu wymaganych odczuć.

Po trzecie, należy unikać monotonii i jednostajności. Każdą nową serię powtórzeń należy opatrzyć nowymi aspektami przeżyć i odczuć. Na przykład jeżeli wciąż powtarzasz sobie: „Jestem spokojny i pewny siebie”, te słowa szybko przestaną dla Ciebie oznaczać to, co ze sobą niosą. Pewność pojawia się w chwili powstania zamiaru bycia pewnym siebie. Pragnienie trzeba „wyrzeźbić”, długo siebie przekonując. Zamiar, na odwrót, działa od razu: chcesz być pewnym – to bądź.

I w końcu nie należy kierować afirmacji na walkę z konsekwencjami, nie usunąwszy przyczyny. Na przykład nie ma sensu powtarzać: „Nie mam się czego bać ani czym niepokoić”, jeżeli przyczyna niepokoju pozostaje na swoim miejscu. Ponadto afirmacja powinna być sformułowana w pozytywnym stylu. Zamiast powtarzać bez końca, czego chcesz uniknąć, zaprogramuj się na rezultat, który chcesz osiągnąć. Na przykład negatywną afirmację: „Nie boję się i nie niepokoję” lepiej zastąpić pozytywną:

„Wszystko mi się udaje”. Wskazuj konkretnie, co ma się udać, byś nie miał powodu do niepokoju.

Zwróć uwagę, że trzeba mówić „wszystko się udaje”, a nie „wszystko się uda”. Jeżeli formułujesz afirmację w czasie przyszłym, przyszłość nie stanie się teraźniejszością, a przekształci się w oazę gdzieś na horyzoncie. Musisz tak ustawić parametry swojej emisji, jakbyś już miał to, co zamawiasz.

Zamawianie komfortu duchowego też jest bez sensu. Duchowy komfort to skutek zgodności duszy i umysłu w konkretnej kwestii. Zgodności tej nie da się osiągnąć w sensie ogólnym, przez abstrakcyjną autosugestię. Można tylko uspokoić duszę za pomocą konkretnego slajdu.

Afirmację działają najskuteczniej jedynie wtedy, gdy znajdujesz się w zerowym stanie emocjonalnym, kiedy nie ma nadmiernych potencjałów. Podświadomości nie da się przekonać do czegoś ani czegoś jej narzucić. Włączając jakiekolwiek emocje, naruszasz równowagę. Jeżeli z naciskiem próbujesz wbić sobie jedną i tę samą myśl, Twoja dusza „zatka uszy”. Najskuteczniejsze jest beznamiętne powtarzanie w stanie rozluźnienia. Wtedy, być może, Twój umysł dotrze do podświadomości. A jeżeli umysł żarliwie próbuje przekonać duszę, to znaczy, że on sam w to nie wierzy i żadne powtarzanie nie rozwieje wątpliwości.

Naciskiem umysłu na duszę nic nie osiągniesz. Zdecydowanie, by mieć – nie ukształtuje się na tle emocjonalnego uniesienia. To, co masz, wydaje się zwyczajne i oczywiste. Bierzesz swoje spokojnie i nie nalegając – jak pocztę ze skrzynki. Jeżeli błędnie postrzegasz swoją stanowczość jako zdecydowanie, by mieć, to kręcisz się w miejscu, trzymając za ręce z wahadłem. W pewnym momencie puści ono Twoją rękę, a Ty, koziołkując, stoczysz się w dół dawnego niezdecydowania. Kiedy zaś Twoje zdecydowanie, by mieć pozbawione jest pragnienia posiadania, wahadło nie ma za co Cię zahaczyć.

Jak rozumiesz, afirmacja to swego rodzaju slajd dźwiękowy. Można korzystać zarówno ze slajdów wizualnych, jak i z afirmacji.
W komplecie dają one najlepszy efekt. Oto przykład takiego kompleksowego slajdu. Przypuśćmy, że zawiera on obraz Twojego nowego domu. Siedzisz przy kominku. Skrzypi fotel na biegunach. Drwa wesoło trzaskają. Jakże przyjemnie patrzeć na ogień! Za oknem szumi deszcz i wieje chłodny wiatr, a Tobie jest przytulnie i ciepło. Na stoliku leżą ulubione łakocie. W telewizji leci ciekawy program. Wszystko to widzisz, słyszysz, odczuwasz i mówisz przy tym po cichu: „Czuję się komfortowo”. Nie patrzysz na slajd i nie słuchasz go, lecz żyjesz w nim.

Źródło: Vadim Zeland, Transerfing Rzeczywistości T2. Szelest Porannych Gwiazd, Wydawnictwo Hartigrama www.hartigrama.pl

Podsumowując, wg Zelanda:

  1. Dusza nie rozumie słów – afirmacje należy łączyć z obrazem i uczuciem mu towarzyszącym.
  2. Afirmacja powinna być ściśle ukierunkowana na jeden konkretny cel.
  3. Afirmuj bez monotonii i jednostajności.
  4. Zajmij się najpierw przyczynami i dopiero potem kieruj afirmacje na walkę z konsekwencjami.
  5. Afirmacje działają najskuteczniej jedynie wtedy, gdy znajdujesz się w zerowym stanie emocjonalnym, kiedy nie ma nadmiernych potencjałów. (…) Najskuteczniejsze jest beznamiętne powtarzanie w stanie rozluźnienia.

Refleksja: jak uniknąć monotonii i jednostajności z jednoczesnym beznamiętnym powtarzaniem afirmacji…

Dodano do ObserwowanychUsunięto z Obserwowanych 4
Wyróżnione!
Transerfing Rzeczywistości - Medytacja z Aniołem

Transerfing Rzeczywistości: Medytacja z Aniołem

Dodano do ObserwowanychUsunięto z Obserwowanych 5
Wyróżnione!
Transerfing rzeczywistości: Energia Zamiaru

Transerfing Rzeczywistości: ENERGIA ZAMIARU (wizualizacja)

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Rejestracja Nowego Użytkownika
Resetuj Hasło

BLACK FRIDAY z kodem prebf40 - o 40% obniżysz cenę nagrań w wersji do pobrania poza "zestawami" i nagraniami w już obniżonej cenie

Oj, coś zostało w koszyku...