Jak POCZUĆ coś, czego się NIE doświadczyło?



Taką wiadomość dziś znalazłem w skrzynce:

“Ćwiczę i wyobrażam sobie siebie W przyszłości mam jednak trudności by poczuć coś czego nie doświadczyłam, trudno zaakceptować inny stan rzeczywistości jeśli na co dzień dzieją się rzeczy z którymi się nie zgadzam i nie chcę w przyszłości nie można przecież udawać że ich nie ma nie czuć bo to zaprzecza odczuwaniu
Wiec jak praktykować czucie???”

Są tutaj 2 główne tematy poruszone:

  1. Jak poczuć coś, czego się nie doświadczyło?
  2. Jak zaakceptować rzeczywistość przeciwną do tego, co mnie aktualnie spotyka?

Wydaje się, że doświadczanie aktualnej rzeczywistości, która jest przeciwna tej naszej wyobrażonej, to przeszkoda. I tak do pewnego momentu jest – do czasu, gdy utożsamiasz się z otaczającą rzeczywistością i pozwalasz na to, że otaczająca rzeczywistość kieruje tym, czego doświadczasz.
To ten moment, w którym filozofowie zadają sobie pytanie: czy byt określa świadomość? Czy świadomość określa byt?

Byt vs. Świadomość

Jeśli stoisz na stanowisku, że to “rzeczywistość cię określa” – niewiele możesz zrobić, bo zawsze będą jakieś zewnętrzne okoliczności, które będziesz uznawać jako obiektywnie “nie do pokonania”, bo przeciwne do tego, co chcesz.

Jeśli stoisz na stanowisku, że to świadomość określa to, co masz w życiu, to tutaj już uchylają się drzwi do świadomej kreacji siebie i świata.
Ale i w tym momencie pojawia się dysonans poznawczy: no jak to?! Skoro świadomość określa rzeczywistość, to dlaczego w rzeczywistości obserwuję rzeczy inne niż sobie wyobrażam?
I tutaj mogą zrodzić się kolejne pytania: a może świadomość jest czymś innym niż myślę? A może rzeczywistość funkcjonuje inaczej? A może skupiając się na uczuciach związanych z tym, czego nie chcesz, tworzysz tego więcej?

Wydaje się, że osoba zadająca pytanie rozumie, jak ważne jest czucie tego, czego chce się doświadczyć… ale widzi przeszkodę w aktualnych zdarzeniach, które wywołują uczucia przeciwne do tych jeszcze nie doświadczonych.

Jakie jest rozwiązanie dla tej sytuacji? Zrób tak:

“ZŁE” ZDARZENIA – ALGORYTM POSTĘPOWANIA

  1. Zauważaj to, co się dzieje – i świadomie decyduj o swojej aktywności.
  2. Rób to, co trzeba – świadomie reagując na to, co jest.
  3. Mentalnie i uczuciowo “nastawiaj się” na to, czego chcesz.
  4. Gdy zadzieje się “zła, przykra, negatywna, przeciwna” sytuacja – zrób pkt. 1.

Od powyższego warto zacząć dla aktualnych zdarzeń. Warto również znaleźć przyczynę tego, co się dzieje, i “przeprogramować” podświadomość (czytaj: zastąpić stare – nowym). Odpalić systematyczne działania w kierunku nowego.

Jak POCZUĆ coś, czego się NIE doświadczyło?

cz.2 w odpowiedzi na wiadomość:
“Ćwiczę i wyobrażam sobie siebie W przyszłości mam jednak trudności by poczuć coś czego nie doświadczyłam, trudno zaakceptować inny stan rzeczywistości jeśli na co dzień dzieją się rzeczy z którymi się nie zgadzam i nie chcę w przyszłości nie można przecież udawać że ich nie ma nie czuć bo to zaprzecza odczuwaniu. Wiec jak praktykować czucie???”

A ja zadam pytanie inaczej: Jak chcesz się poczuć w sytuacji, której jeszcze nie doświadczyłeś?

Widzisz różnicę?
Teraz możesz odwołać się do uczuć, które już znasz i połączyć je z wyobrażeniem doświadczenia, które chcesz przeżyć.

I zobacz, jak sama zmiana perspektywy zmienia podejście do tematu. Ale to może za proste – ludzie lubią sobie komplikować proste rzeczy i wynajdywać problemy, upierać się przy negatywnej interpretacji rzeczywistości. O tym też pamiętaj: fakty, zdarzenia, sytuacje – one istnieją obiektywnie, ale we wspólnej przestrzeni mogą być różnie interpretowane przez różne osoby. Stąd ta sama sytuacja dla jednej osoby będzie przyczyną sukcesu, a dla drugiej – porażki.

Sama technika może być bardzo prosta.

Przykład:

“Nigdy nie doświadczyłem pewności siebie w czasie rozmowy kwalifikacyjnej”

Jak poczuć pewność siebie w tej sytuacji, której nigdy nie doświadczyłem? Odwołując się do pewności siebie, albo podobnych uczuć, które doświadczyłem w innych sytuacjach. Pewnie rzucasz piłką do kosza, biegasz, prowadzisz auto, utrzymujesz równowagę w szpilkach… cokolwiek robisz pewnie – zapamiętaj to uczucie i połącz z wyobrażeniem rozmowy kwalifikacyjnej.

Pierwszy raz tak robisz? Zapamiętaj: uczucia i myśli łączą się ze sobą tworząc związki wywołujące reakcje w ciele (to możesz od razu zaobserwować) i świecie (na to trzeba chwilę poczekać). Powiązane ze sobą uczucia i myśli można też rozdzielać i zastępować, usuwać jedne uczucia, wstawiać inne.

Powyższą zasadę wykorzystałem w kilku nagraniach dla “Pewności Siebie” w różnych sytuacjach, np. na egzaminie, w samochodzie, w życiu, ale i bardziej ogólnie: dla “Szczęścia”. W pewnym momencie zadziwiło mnie, dlaczego ludzie, którzy uważają, że mają szczęście w jednej dziedzinie, uważają, że nie mają szczęścia w innej? Dlaczego “szczęścia w miłości” nie przenieść na “szczęście do pieniędzy”? Albo odwrotnie – mam szczęście do pieniędzy, to kieruję je na wymarzony związek… Podstawowe założenie cały czas jest to samo: Masz wpływ na to, co czujesz i możesz decydować o swoich myślach i uczuciach.

Pewność Siebie w życiu osobistym i zawodowym Pewność Siebie w samochodzie - na stres na egzaminie na prawo jazdy Pewność Siebie dla Studentów - Programowanie Pewności Siebie przed egzaminem, odpowiedzią ustną

Jak przyciągnąć Szczęście - Generator Szczęścia (medytacja prowadzona) Prawo Przyciągania - Generator Szczęścia w Miłości - medytacja prowadzona dla Kobiet

Afirmacje

“Najprostszą” techniką, którą mogę polecić w tej sytuacji, to… zastosowanie afirmacji.

Afirmacja, jako technika pracy z podświadomością, jest często niedoceniana, sprowadzana do mechanicznego powtarzania krótszych lub dłuższych sentencji. Jest to oczywiście częścią praktyki, ale wcale nie najważniejszą.

Jak zastosować afirmacje, aby “poczuć coś, czego się nie doświadczyło”, i aby nie było to sabotowane przez negatywną interpretację aktualnej sytuacji?

Jeśli będziesz afirmować coś przeciwnego do tego, co się dzieje, to w konsekwencji, zwłaszcza na początku, powstaje wrażenie okłamywania siebie, udawania, że czegoś nie ma, i efekty będą przeciwne.
Kiedy z różnych przyczyn nie lubisz siebie, albo nienawidzisz, to NIE afirmuj: “kocham siebie”. Raczej posłuchaj nagrań z afirmacjami, ale też nie z tymi typu “kocham siebie”. Słuchaj afirmacji, otaczaj się ludźmi, którzy mówią ci: “jesteś kochana, jesteś kochany”.

Widzisz różnicę? Wyobraź sobie, jak w podobnej sytuacji odbierasz samodzielne powtarzanie “kocham siebie”, a jak “jesteś kochana”? (więcej o tym znajdziesz w tym wpisie o afirmacjach na blogu).

Pokochaj Siebie THETA KAIZENNajlepsze w tej technice jest to, że na początku nawet nie musisz powtarzać afirmacji. Potem oczywiście je zmieniasz, i możesz słuchać “Czy kochasz siebie?”, potem słuchać i powtarzać, potem przejść do stwierdzenia “Kochasz siebie” i potwierdzania tegoż.

Tą technikę “kaizen” zastosowałem m.in. w albumie Pokochaj Siebie… ale podobne skutki możesz również obserwować w mediach (jak łatwo wyafirmować epidemię chorego bezobjawowo społeczeństwa).

Podsumowując, Jak POCZUĆ coś, czego się NIE doświadczyło

  1. Myśl o doświadczeniu, które chcesz przeżyć
  2. Miej świadomość uczuć, które chcesz przeżywać w tym doświadczeniu
  3. Wzmacniaj to afirmacjami w 2j osobie lp.



PREKOGNICJA.pl
Rejestracja Nowego Użytkownika
Shopping cart