Codzienny stres jak kubek kawy w pracy

Codzienny stres i codzienne troski są jak kubek kawy, który trzymasz w górze. Niby mało waży, niby jest lekki i pobudza, ale gdy nie robisz przerw i gdy cały czas trzymasz kubek w górze to czujesz, że z każdą minutą waży coraz więcej i więcej.

Codziennych trudów życia nie można cały czas trzymać. Niby są niewielkie, ale stale trzymane w końcu najsilniejszego przygniatają.

Jak poradzić sobie z codziennym stresem?

Najprostszy sposób na to,

Jak poradzić sobie ze stresem
(stres w pracy, stres codzienny)

Kilka razy dziennie zrób sobie przerwę!

Ale nie taką przerwę na papierosa, prasówkę, czy fejsa. Zrób przerwę i na chwilę wyrwij się z ciągłego bombardowania informacją.

Daj sobie czas na poczucie siebie.

Daj sobie czas na zresetowanie umysłu.

Daj sobie czas na spokój dla psychiki.

Daj sobie czas na “puszczenie” trosk i trudów życia.

Na pewno możesz znaleźć kilka wymówek typu: nie mam czasu, mam dużo pracy, szef nie pozwala, muszę zająć się tym, czy tamtym.

W porządku. Po krótkiej przerwie w pracy na ogół bardziej się chce, ma się więcej energii, więcej pomysłów, więcej spokoju, więcej cierpliwości, więcej entuzjazmu i większą wydajność… Ale jeśli chcesz robić to, co wcześniej, to nikt Cię nie powstrzyma. Ale jeśli zastanawiasz się, jak kilka razy dziennie zrobić sobie przerwę i dać sobie czas, to sprawdź niżej.

Medytacja w pracy i biznesie

To najprostsza medytacja w pracy, na którą zawsze znajdziesz czas. Możesz medytować przez minutę, dwie, pięć w zależności od czasu, który masz. Taka systematyczna praktyka medytacji zmienia Cię od środka, wpływa na Twoją psychikę i jasność myślenia, na zdrowie.

Pamiętaj, że pracując przy monitorze ekranowym, po każdej godzinie pracy przysługuje Ci co najmniej pięciominutowa przerwa wliczana do czasu pracy. I pamiętaj, że lepiej medytować 3 razy po 3 minuty niż 1 raz przez 10 minut.

Szybka technika regeneracji ciała i ducha w pracy
Wariant podstawowy (czas: od 1 minuty)

  • Usiądź wygodnie z prostym kręgosłupem. Ręce połóż na udach. Stopy płasko na ziemi.
  • Zamknij oczy, jeśli możesz. Jeśli nie możesz zamknąć oczu – skieruj wzrok w kierunku czubka nosa.
  • Zwróć uwagę na swój oddech i odczuwaj, jak powietrze wpływa i wypływa.
  • Wyobrażaj sobie, jak wraz z wdechem wypełnia Cię jasne światło, które oczyszcza od środka całe Twoje ciało, myśli, uczucia i emocje – po prostu wpływając do Twojego wnętrza i wypełniają ciało, umysł i emocje jasnością.
  • Wyobrażaj sobie, jak na wydechu puszczasz wszystkie toksyny z ciała, puszczasz wszystkie toksyczne myśli, emocje i uczucia, i jak te wszystkie zanieczyszczenia opuszczają Cię i rozpuszczają się na zewnątrz.
  • Wdech – wypełnia Cię jasne, oczyszczające światło.
  • Wydech – wypuszczasz wszystkie toksyny z siebie, a one rozpuszczają się na zewnątrz.
  • Kończysz ćwiczenie otwierając oczy, robiąc szybki wydech i wracając do swoich obowiązków.

Medytacja w pracy 2

Kiedy opanujesz wariant podstawowy medytacji (w tym przypadku medytacji z oddechem), możesz go rozwinąć o dodanie afirmacji (medytacja z afirmacją). Procedura jest taka jak wyżej, z tym że na wdechu i/lub wydechu, wypowiadasz krótkie, twierdzące, pozytywne zdanie, np.:

Z każdym oddechem jestem coraz zdrowszy.

Przepełnia mnie spokój i entuzjazm.

Jestem pewna siebie i wiem czego chcę.
itp.

Nagrania wspomagające tego typu medytację w pracy znajdziesz w dziale Afirmacje mp3.

Medytacja w pracy z ludźmi

Wyjaśnienie: każdy człowiek, każda istota żywa roztacza wokół siebie biopole. Nasze biopola przenikają się i komunikujemy się również na tym poziomie. Dlatego do pewnych ludzi czujemy od razu sympatię, a inni nas “odrzucają” nawet, gdy logicznie nie potrafimy tego wyjaśnić.

Celem tego rodzaju medytacji może być”

  • zaszczepienie w sobie pozytywnej informacji, którą chcemy przekazać spotykanym osobom
    Przykład: wprowadzenie spokoju u zdenerwowanego klienta
  • przejęcie “pozytywnej informacji” od innej osoby – przyjęcie informacji, którą chcemy wdrożyć u siebie
    Przykład: przejmowanie (uczenie się) umiejętności, postaw, zachowania od najlepszych wzorców.

(opis medytacja w pracy z ludźmi w innym wpisie)

2 komentarze
  1. Reply
    pudernik 24 lutego 2017 at 18:11

    Masz bardzo profesjonalnego bloga 🙂 Wygląda jak główna WP. 😀
    Podoba mi się tutaj! Co do postu , świetne metody. Ważne jest, żeby umieć sobie radzić ze stresem, bo wtedy możemy normalnie funkcjonować i więcej zdziałać.
    Trzeba wziąć głęboki oddech i iść dalej.
    Dobry post!

    • Reply
      Pawel z Prekognicja.pl 24 lutego 2017 at 21:46

      Dziękuję 🙂 Najlepsze metody to te, które stosujemy 😉

    Zostaw komentarz

    Register New Account
    Reset Password